مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: امسال  ۱۱ هزار رای اولی دراستان در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش وپرورش استان در همایش حضور رای اولی‌ها گفت: ۱۱ هزار دانش‌آموز رای اولی در نخستین تجربه خود در تعیین سرنوشت ملی و انتخاب نمایندگان برگزیده و اصلح، در این دوره از انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

 اصغری افزود: رای اولی‌ها برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند و در این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین هم در این همایش  گفت: رای اولی‌ها با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ جشن تکلیف سیاسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

حبیبی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، مهم‌ترین رخداد سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه در ۲۸ خرداد برای ۳۷ بار، دشمنان نظام مایوس خواهند شد، اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی حکم سرمایه اجتماعی است که قدرت نرم نظام و مایه اقتدار کشور می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: حضور حداکثری در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه‌های مستکبران می‌شود و در این راستا فرهنگیان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها در استان قزوین فراهم شده است و فرآیند‌های برگزاری در روز ۲۸ خردادماه جاری مطابق با روز شمار انتخابات در حال پیگیری است.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در استان قزوین، ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آن‌ها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار